Doświetlenia przejść, nowe drogi

przejście dla pieszych po zmroku na Płochocińskiej przy Kanale Żerańskim

Dobra nowina dla osób korzystających ze stacji kolejowej SKM Żerań oraz mieszkańców najbliższych osiedli: Pod Dębami i Riviera Park. W kwietniu Zarząd Dróg Miejskich zapowiadał budowę 20 nowych sygnalizacji świetlnych, oraz doświetlenie 400 przejść dla pieszych.  Z początkiem sierpnia ZDM podpisał umowę na realizację 192 doświetleń, które mają poprawić bezpieczeństwo na zebrach. W ramach projektu, przed zimą, zostaną zamontowane niższe latarnie, które kierując światło pod odpowiednim kątem na jezdnię, czynią pieszego bardziej widocznym dla kierowców. Obecna sytuacja na wysokości adresu Płochocińska 15 (przedłużenie Łopianowej) jest nie do pozazdroszczenia, co obrazują załączone zdjęcia.

nieoświetlony przystanek Wartka na Płochocińskiej w nocy

Na Białołęce zostanie doświetlone w sumie 17 lokalizacji:

  • Białołęcka 176
  • Białołęcka 247
  • Bohaterów / Ołówkowa
  • Bohaterów / Sadkowska
  • Klasyków / Fletniowa
  • Klasyków 12
  • Klasyków 21
  • Mehoffera / Chęcińska
  • Mehoffera / Nowodworska
  • Mehoffera / Świderska
  • Mehoffera / Talarowa
  • Płochocińska / Szamocin
  • Płochocińska / Wilkowiecka
  • Płochocińska 15
  • Światowida 102
  • Świderska / Most MC-S
  • Świderska / Wittiga

Trochę szkoda, że ZDM nie zdecydował się w tym miejscu ustawić sygnalizacji świetlnej. Przystanek Wartka jest coraz intensywniej używany przez mieszkańców nowych osiedli. W bezpośrednim sąsiedztwie powstanie pasaż handlowy w ramach inwestycji Riviera Park, a dla terenu dawnej Polfy trwają konsultacje społeczne prowadzone przez Kolektyw Badawczy w ramach projektu “Osiedla Warszawy” . W najbliższych latach możemy być pewni dynamicznego rozwoju tego obszaru. Jedyna nadzieja w deweloperze Marvipol, który zobowiązał się przebudować skrzyżowanie Krzyżówki z Płochocińską wraz z montażem sygnalizacji świetlnej do grudnia 2020 roku. Tylko czy ta obietnica nie podzieli losu remontu ulicy Łopianowej, która miała być zmodernizowana przez dewelopera Atal. Budowa osiedla Atal Marina dobiegła końca w zaszłym roku, a droga pozostała w stanie niezmienionym do dziś. Żerań dusi się w gigantycznym korku każdego poranka i jedyny wyjazd z sygnalizacją świetlną jest możliwy tylko ulicą Jana Kowalczyka.

przystanek autobusowy wartka przy Płóchocińskiej na Bialołęce

Polecane:

Kompromitacja służb bezpieczeństwa na Placu Piłsudskiego
Okradli mieszkanie metodą “na klamkę” plus lifehack
Zarobki w Lidlu 10% w górę
Drugi stopień alarmowy na czas konferencji o Bliskim Wschodzie